2018. dec 10.

Első állomás

írta: Madi88
Első állomás

Úgy terveztem a felkészülésemet, hogy indulok a 3. Tárkányi Hegyifutó Versenysorozaton, és ott tudom legjobban leellenőrizni, mennyit sikerült fejlődnöm. Ugyanaz a táv, ugyanaz a pálya, a három téli hónapban rendezik. 

Az elmúlt hetekben elég sokat sikerült futnom, és mellette keresztedzésként, itthon nyomtam a TRX-el és a KEttlebellel, na meg persze a saját testsúlyos feladatokkal. 

Futás területén nehezen tudok következtetni, mert ugye tél van, bár nem nayon mutatja igazi téli arcát az időjárás (majd márciusban), Vannak "köreim", amiket futok, attól függ, mennyi időm van és mennyire vagyok elfáradva, persze azért az edzéstervet is betartva, nem megerőltetni magam, és nem túledzeni. Nem akarok totál új utakon futni, mert ha hazaérek, és elinulok futni, már fejlámpa nélkül nem indulok el. Szabadnapomon megyek hosszabb futásokra és új területekre, amikor világosban indulok és érek haza. 

A jövőévi versenynaptáram már kezd kialakulni, persze sok ütközik családi rendezvényekkel, amiket ki kell hagynom, meg sok minden befolyásolja, meg fogja is befolyásolni, hogy melyik versenyeken indulok.

Azért a futáson kívül is elég sok tennivalóm van, amit jövőre el akarok érni, és el is fogok. De ezek mind olyanok, amik a futásom fejlődésében is nagy segítség lehet.

DE, milyen is volt a verseny? Nagyon jó! :D 

Nyugi, nem ennyivel rendezem csak le. Úgy indultam neki, hogy nem ismeretem az útvonalat, sose mentem rajta, nem tudtam, hogy mre számtsak. Vasárnap 10 felé érkeztem meg a faluházhoz. A becsekkolásnál találkoztam Attilával, akiel, míg haladt a sor, kicsit beszélgettünk az elmúlt versenyekről.Nevezési díj kifizetve, dugóka átvéve, jöhet a bemelegítés. Nagyon kellemes volt az idő, nem kellett túlöltözni. Elég sok induló volt, szerencsére.Eligazítás megtörtént, majd elrajtoltunk, a visszaszámlálás után. Olyan 2,2 km-ig enyhén emelkedett, egy szerpentínes, kavicsos úton mentünk felfelé. Gyorsan elfoglaltam a helyem a sorban, felvettem a számomra megfelelő tempót, nem akartam elfutni az elejét, gondoltam a második kört húzom meg jobban. Szerencsére minimális volt a sár, s elég jó tempóban tudtam futni. Belegyaloglás nélkül letudtam az emelkedőt és olyan 2,5 km-en keresztüli lejtmenet jött, aminek a végén volt egy kicsit sárosabb rész, bár nem egetrengető. Az első kört letubtam, majd ondoltam egyet és tempót váltottam. Megelőztem azokat, akikkel együtt futottam, és el is hagytam őket az emelkedőn. A lejtmenetben már elkezdtem nézni az órám, hogy ne engedjek vissza és tarsam a kitűzött tempót. Sikeresen befutottam, a hivatalos időm 53:23 lett, amivel a jelenlegi állapotomban, meg voltam elégedbe. Ildi, akit szintén lehagytam a második kör elején, fél perccel késöbb beért, ő a kategóriájában 2. lett. Én a korcsoportomban 4. lettem, nagyon lemaradva a 3. helyezettől, bő 6 perc. 

Összegezve a versenyt és a fejlődésem. Nem gondoltam volna, hogy most ilyen jó időt futok, de még van hová fejlődnöm. Remélem elég sokat tudok javítani a másik két fordulóban. Ugyanezt kell továbbra is csinálnom. Több hosszabb futást kell beiktatnom, hogy az ultrákon ne fogyak el, és akkor minden rendben lesz és jönni fognak az eredmények is.

Pacsi!

Szólj hozzá